Veci, ktoré ma zaujali sú v citáciách podčiarknuté. Článok sa nachádza tu:
Ad. 1.
„Naša krajina podľa nej neprejavuje solidaritu voči utečencom, ale stavia či už neviditeľné či viditeľné múry voči nim.“
„Slovensko vlani zlyhalo v prípade dodržiavania ľudských práv...“
„...naša krajina podľa nej neprejavuje solidaritu voči utečencom, ale stavia...“
„Namiesto toho, aby naši predstavitelia upokojovali situáciu, boli sme svedkami vyjadrení, ktoré môžu viesť k podnecovaniu k nenávisti alebo diskriminácii voči moslimom, pričom však komunita by nemala byť obviňovaná zo zločinov jednotlivcov“
Nuž, keď sa snažíme v Slovákoch vzbudiť pocit viny, je princíp kolektívnej viny fajn. Keď však niekto použije rovnaký princíp na inú skupinu ľudí, je to odsúdeniahodné. Aká milá názorová schizofrénia.
Ad. 2.
„Prijatie novej legislatívy, ktorému nepredchádzala žiadna verejná diskusia, zasahuje podľa nej do ľudských práv a slobôd ľudí, a to nielen napríklad v prípade zadržania podozrivých osôb z terorizmu, ale aj pri rozšírených kompetenciách polície“
„Verejná diskusia“ zrejme znamená čosi ako diskusia verejnosti. Neviem, nakoľko je táto „verejná diskusia“ k danej téme žiaduca, istý mienkotvorný denník k tomu zaujal veľmi rezolútne stanovisko, no i tak by bolo dobre, keby AI skúsila definovať, čo si pod uvedenou „verejnou diskusiou“ predstavuje. Či ju teda skutočne zaujíma názor a diskusia „obyčajných ľudí“, alebo by sa jednalo o odbornú diskusiu mimovládnych neziskových organizácií.
Tiež si nie som celkom istý, do konkrétne akých „ľudských práv a slobôd ľudí“ uvedená legislatíva zasahuje. Verím, že nie do takých ľudských práv, ktoré zvýhodňujú páchateľa nad obeťou. Lebo ak áno, veľmi rád sa takých svojich práv vzdám a privítam, keď ich budú pozbavení všetci.
Ad. 3.
„Slovenská pobočka Amnesty International upozorňuje i na neprimerané používanie policajnej sily v rómskych osadách po pátracích akciách. Dialo sa to i vlani, a to napríklad v obci Vrbnica, kde podľa Bernátovej zostalo 19 zranených ľudí, traumatizované deti či poškodené domovy ľudí.“
Tu by azda bolo vhodné definovať slovo „neprimerané“. Pri žiadnom zásahu som osobne nebol, mám len sprostredkované informácie, rovnako ako väčšina ostatných. No podľa toho, čo som videl či čítal, mi použitie donucovacích prostriedkov voči ľuďom, mariacim výkon práce orgánov činných v trestnom konaní, či tých, ktorí zaútočili na policajtov pri výkone ich služby, prišlo naopak ako adekvátne. Škoda, že AI skôr neapeluje na obyvateľov vyššie spomínaných rómskych osád, aby sa správali v súlade s právnym poriadkom SR, pretože v opačnom prípade silové zložky budú nútené siahnuť po zákonom povolených opatreniach, čo bude mať za následok okrem iného zranených ľudí, traumatizujúce detičky či poškodené domovy ľudí, a to tak tie, postavené podľa platnej legislatívy na vlastnom pozemku, ako i stavby, postavené v rozpore so Stavebným zákonom a dokonca i na cudzích pozemkoch. Škoda, že sa AI venuje následku, no nie príčine.
Predstavme si, že ma zastaví hliadka a dá mi pokutu za rýchlosť to ma rozzúri a policajtov napadnem. Pretože som vetchej telesnej konštrukcie, policajti ma zmlátia ako žito. Zastane sa ma v takomto prípade AI? Ak nie, v čom sa líši to, keď policajti niekoho hľadajú, iné osoby ich napadnú a policajti ich spacifikujú?
Ad. 4.
„Problémom je stále podľa nej i segregácia pri vzdelávaní rómskych detí, ktoré často zaraďujú do špeciálnych škôl či tried, za čo voči nám vedie Európska komisia konanie za diskrimináciu.“
Tu sa opäť raz dostávame k zaujímavej schizofrénii. Rómovia sú podľa neziskových organizácií marginalizovanou komunitou, ktorá si vyžaduje špeciálne zachádzanie. Keď sa však špeciálneho zaobchádzania dostane rómskym deťom, je to nesprávne. Nie som žiadnym expertom na výchovu a výučbu, no laicky sa nazdávam, že špecializovaný pedagogický prístup žiakov zo znevýhodneného prostredia, šitý im na mieru, by mal byť skôr pozitívny než negatívny. No a tiež si dovolím klesnúť do diskutérskeho suterénu a opýtať sa dám z AI, či by svoje deti dali na základnú školu kdesi na Spiši, kde by do triedy chodili s 10 spolužiakmi z rómskej osady...
No vidíte. Rovnako ani nik z nás ostatných.