reklama

S tebou mě baví svět II.

...aneb reklama na dovolenou podruhé.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Lyžovačka na Chopku v nádhernom prostredí bola vskutku úľubná. No aby sme neprepadali stereotypom, na druhý deň sme sa rozhodli inakšie - dáme si túru. Vybehneme na chatu Mr. Štefánika a bude nám fajn. Trochu som sa hrozil prevýšenia, 600 či koľko výškových metrov v zime môže byť o držku, no pretože v sobotu nám počasie prialo a mne sa navyše podarilo zakúpiť si niekoľko balíkov papierových vreckoviek s kamilkovou vôňou, smelo sme vyrazili vzhůru nahoru. Už od samého začiatku sa mi zase a znovu potvrdilo stokrát známe - začiatok túry je o psychike. Ako už stokrát predtým som si aj tu kdesi tesne nad základným táborom kládol otázku na kieho som sa na to dal, aby som sa o pár hodín sám sebe smial.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na začiatku doliny sme sa ihravo míňali s niekoľkými pešími aj skialpinistickými turistami. Čím vyššie zme šliapali, tým teplejšie nám bolo...teplejšie, teplejšie, potím sa... Dotiahol som do dokonalosti umenie rozopnúť vetrovku...zapnúť vetrovku...trošku menej ju zapnúť...dať si dolu rukavice...dať si dolu vetrovku...obliecť si vetrovku a dať si dolu čiapku...a to všetko stále dookola v priebehu necelých troch minút. Keď sme míňali Jaskyňu mŕtvych netopierov, bol som už v hladine alfa - to je tá keď človek len šliape a na nič nemyslí, pozerá sa len pod nohy a ide a ide a ide...len občas sa zastaví aby si vyfúkal nos, v mojom prípade si aj poriadne odpľul, a popri tom sa už aj pokochá tou nádherou okolo seba. No a tiež prírodou, to keď si horeuvedená nádhera fúka nos :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Čím ďalej vyššie, tým sa krok i dych skracuje, prestávky predlžujú, začína bolieť a omínať celý človek a myseľ sa upína tam hore, do sedla. Míňa nás čoraz viac skialpinistov a nám neostáva nič iné len ťahať sa za nimi. Napokon hurá - Štefánička. Teplý čajík, krátky oddych, a potom už cesta na Ďumbier. Krásne počasie, ľadový vzduch, vrždiaci sneh pod nohami...paráda.

Obrázok blogu

Cesta dolu traverzom po pásme kosodreviny (teda po snehu spod ktorého vytŕča kosodrevina), nádherná scenéria Vysokých Tatier, návrat dolu na zjazdovku, teplá polievočka a studené pivko - raj na zemi. Tu sa nemôžem nepristaviť pri Rišovi Muránskom - čapovačovi piva a dobrej nálady na chate Kosodrevina. Môže si kto chce čo chce hovoriť o Alpách, o neochote našich ľudí v službách - bol som svedkom toho, ako čašník decku hovorí, že horúca čokoláda síce stojí viac než má mladý zákazník pri sebe, no ale veď prižmúrime očko... Veľmi oceňujem takýto ľudský prístup, Rišo, máš u mňa jednotku s hviezdičkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo dodať - snáď len to, že ak budete mať chuť aktívne si oddýchnuť, môžem Nízke Tatry vrelo odporúčať. Najdrahšiu vám síce nepožičiam, ale som si istý, že ten výlet aj tak neoľutujete.

Peto Spaleny

Peto Spaleny

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

naco sa mam predstavovat... su este tu na blogu ludia, co nepoznaju petaspaleneho? :)) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu