reklama

Farmár hľadá odpovede

Som len jednoduchý, obyčajný farmár. Mnohým veciam nerozumiem, nepoznám súvislosti, preto by som tým inteligentnejším a skúsenejším rád položil pár otázok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Moja farma susedí s ďalšími statkami – niektoré sú bohatšie, iné, ako napríklad tá moja, patria skôr k tým skromnejším. Kedysi sme medzi sebou mali ploty, no neskôr sa tí bohatší rozhodli zrušiť oplotenie medzi ich farmami – pomáhalo to pri pasení dobytka, uľahčovalo prejazd poľnohospodárskej techniky a podobne. Ja som pôvodne ostal za plotom, no neskôr ma vzali medzi seba, čo som veľmi privítal.

Pretože bezpečnosť je dôležitá, dohodli sme si pravidlá. Pretože moja farma leží na okraji nášho družstva, musím dávať dobrý pozor, aby cez môj plot nevtrhli zlodeji. Rovnakú povinnosť majú všetci ostatní „okrajoví“ farmári, príde mi to fér. Všetci dávame do kasičky určitý obnos, z ktorého sa potom rozdeľujú peniaze tam, kde družstvo rozhodne. Pretože mám najstaršie traktory, ujde sa mi celkom slušná časť spoločného podielu, za čo som susedom samozrejme vďačný. Oni to pravdaže nerobia pre moje modré oči, čím lepšie mám obrobené polia, tým menej buriny k nim naveje, takže si pomáhame navzájom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na mojom pozemku sa zdržiava niekoľko rodín nezamestnaných chudobných kočovníkov. To znamená sem-tam zmiznutá sliepka či odpadky povaľujúce sa kdekoľvek po mojom pozemku. Neteší ma to, no snažím sa tieto veci prehliadať. Po odstránení plotov sa chceli presťahovať k bohatším susedom za tučnejšími sliepkami, no tí ich rýchlo poslali naspäť s tým, že sa k nim mám lepšie správať a zamestnať ich u seba. Nuž, pár zmiznutých sliepok je vždy lepšie než nechať sa vylúčiť z farmárskeho družstva, tak kočovníkov u seba trpím naďalej.

Moji pracovití synovia sa zrušeniu plotov tiež potešili, dúfali, že si u bohatých susedov privyrobia. Tí však odvetili, že majú synov dosť, takže tí moji môžu prísť len na návštevu. Po čase sa to zmenilo, čo ma samozrejme veľmi potešilo. Moji synovia tak môžu u susedov zarábať a tiež získavať nové skúsenosti. Možno vďaka nim raz aj moja farma zbohatne. Tak sme si tu pokojne nažívali, zakrivené uhorky pestovali, no vtom sa situácia výrazne zmenila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do susedstva vtrhla horda ľudí, ktorých som predtým nikdy nevidel, a začala sa domáhať vstupu medzi nich. Tvária sa že sú hladní, no keď niečo dostanú, hádžu to okolo seba. Vravia, že im je zima, no keď dostanú deky, zahodia ich. Tvrdia, že sem prišli preto, že v ich krajinách na nich niekto útočí a v našom spoločenstve hľadajú bezpečie a záchranu, no z ich správania to tak vôbec nevyzerá. Som len jednoduchý farmár, no myslím si, že človek, hľadajúci u iného pomoc a útočisko, by mal byť v prvom rade pokorný. Čo je na veci najhoršie, najbohatší sused sa z nejakého dôvodu rozhodol, že ich máme vziať medzi seba, že sú to chudáci, že on potrebuje robotníkov, atď. Toto rozhodnutie sa mi nepáči, no som ochotný ho rešpektovať. Sused však trvá na tom, že istý počet z nich mám prijať aj ja na moju farmu. A tu mám pár otázok:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Ako je možné, že ešte pred niekoľkými rokmi sused na prácu nepotreboval mojich synov, no zrazu potrebuje prijať celú hordu ľudí, ktorých kvalifikáciu ani nepozná?

  • Keď sused tvrdí, že potrebuje veľa paholkov na kydanie hnoja, kto nám zaručí, že títo ľudia budú ochotní to robiť?

  • Prečo sused nepostupoval rovnako keď som sa ja chcel podeliť o mojich kočovníkov?

  • Prečo mi sused vraví, že naše spoločenstvo je založené na solidárnosti a že ja to porušujem? Som predsa solidárny ku každému členovi družstva, no títo ľudia nimi nie sú a nikdy nimi neboli.

  • Čo sa stane keď ja prestanem chovať Dunča, ktorý stráži moju časť plota? Keď prídu ďalší, aj tých si rozdelíme?

  • Čo budeme robiť s tými, ktorí pripadnú mne, no naďalej sa budú usilovať dostať k najbohatšiemu susedovi (tučné sliepky)?

Peto Spaleny

Peto Spaleny

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

naco sa mam predstavovat... su este tu na blogu ludia, co nepoznaju petaspaleneho? :)) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu