Óda na neveru

Autor: Peto Spaleny | 7.1.2013 o 17:34 | Karma článku: 15,50 | Prečítané:  2661x

Kedysi sa vernosť považovala za jednu z cností. Americkí mariňáci tuším tiež majú motto „Semper Fi", teda Vždy verní (aspoň v nejakom americkom filme som to videl). No ale začínam mať pocit, že dnes sa už veľmi nenosí...

Zhruba štyri roky som strávil pod peruťami oranžového operátora, tiež som jedným z „tých vianočných akcionárov". Práve prednedávnom mi teda skončila viazanosť paušálu, kde som za 100 voľných minút a bonus v podobe večerných a víkendových volaní do domovskej siete zdarma platil cca 25 Euro (orientačná cena, nechytať za slovíčko prosím). Väčšina rodinných príslušníkov a kamošov prešla k modrým, tak som sa rozhodol aj ja. Pred pár dňami som teda podpísal žiadosť o prenos čísla. Dopredu mi bolo povedané, že oranžoví ešte zavolajú, čo chápem, na ich mieste by som urobil to isté. No a dnes to prišlo.

Veľmi kultivovaný mladý muž mi položil pár obligátnych otázok ohľadom dôvodu môjho rozhodnutia a potom sme prešli na ponuku modrých, pre ktorú som sa rozhodol. Musím ho pochváliť, cenník  konkurencie má naštudovaný na jednotku, z hlavy hneď vysypal presné údaje. No a potom mi urobil ponuku, aká sa neodmieta - 100 minút za 5 Eur. Zaujímavé, najmä v porovnaní s tým, čo som u nich doteraz mal. Keď som na to poukázal, dostalo sa mi vysvetlenia, že to nemôžem porovnávať, že to bola iná situácia. Tož, za tie dva roky sa asi spoločnosť fakt zmenila...ako predpovedal Bohuš, „nová doba!!". Neodpustil som si ešte jednu zlomyseľnú otázku - na rovinu som sa spýtal, či by som rovnakú ponuku dostal i v prípade, že by som nepožiadal o prenos čísla do inej siete. Oceňujem, že mi odpovedal pravdivo, a teda záporne - takúto cenu vraj ponúkajú len ľudom, ktorí sa rozhodli odísť k inému operátorovi. Zaujímavý paradox, čo poviete - viac sa oplatí byť prelietavým vtákom než verným zákazníkom, i keď nás obchodníci odjakživa masírujú najmä výhodnosťou vernosti. Ako verný zákazník by som tých 100 minút mal tuším za 10 Eur, no pre fluktuanta sa zrazu nájde aj omnoho výhodnejšia cena. Vidím že rečiam o výhodách vernosti sa dá veriť asi tak ako tomu, že veci v „akcii" sú lacnejšie než pred ňou. Takže aj u nás platí pravidlo arabského bazára - otočiť sa a prejaviť nezáujem o tovar, pán obchodník o chvíľočku dobehne sám a zrazu sa dá z „najnižšej, minimálnej, likvidačnej" ceny ešte pekných pár percent spustiť...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.

DOMOV

Najviac mladých Slovákov podporuje podľa štúdie extrémistov

S nenávisťou na webe sa stretáva 84 percent.


Už ste čítali?