reklama

Najdrahší z mojich článkov

Kvôli tomu, aby som ho mohol napísať, som musel investovať nejakých 15 tisíc. Teda pardon, pre tých modernejších vlastne päť stovák. Aj tak dosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Ako sme si už povedali kedysi dávno, pár rokov dozadu som zakúpil ojazdeného Stinkyho, hoci vtedy sa tak ešte nevolal. V matrike ho pokrstili Pežot 206 a do vienka dostal podvyživený motor, fľakaté poťahy a poznávacie znamenie v podobe rosiacich sa okien. Už som spomínal že minulé leto nás s najdrahšou dostal k Jadranu aj bez chladiacej kvapaliny, jedná sa teda o nadmieru odolný exemplár. „Od nova" pri naštartovaní pípa a snaží sa dať najavo, že airbag nefunguje či čo (hoci najdrahšia dodnes verí že to len auto hlási kontrolu motorickej a elektronickej časti, pssssst), ale na to sme si už zvykli. Je veľmi nenáročný na údržbu. Okrem výmeny oleja a brzdových doštičiek si zatiaľ nevyžiadal žiadnu investíciu. No asi mesiac dozadu sa to zmenilo - za jazdy sa nám rozsvietila kontrolka oleja, spolu so zlovestným pípaním a výstražným nápisom STOP!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po premeraní hladiny oleja som sa trošku upokojil, oleja bolo požehnane. Navyše bol spolu s filtrom vymenený pár mesiacov dozadu, mal by teda byť ešte čerstvý. Pár dní sme teda behali a dúfali, že Stinkersa to prejde. Lež nestalo sa. Spočiatku som sa ako rodený mechanik snažil odstrániť jeho naliehavé pípanie tým, že som pridal zvuk na rádiu, no keďže problém pretrvával, siahol som do dlhého zoznamu mojich priateľov. Hneď prvý oslovený, môj najlepší pracovný kamarát Janči, otec finančnej poradkyne najdrahšej, mi poradil neďaleký servis. Tam bola skritizovaná práca mechanika spred pár mesiacov („Určite bol vymenený olej? Pochybujem, neverím"), vymenené čidielko a ešte čosi čo si už nepamätám a autíčko bolo opravené vrátené k oteckovi. Nesvietilo, nepípalo. Hurrrrá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hm...o pár dní už pípalo zase. Už o čosi skeptickejší som Stinkyho zveril zase do opatery „chlapíkov čo opravujú pretekárske autá". Tentoraz bol vymenený olej a filter. A hneď o pár dní sa Stinkers zase dožadoval pozornosti. Prišli však sviatky a mechanici sa vybrali na zaslúžený odpočinok. Po konzultácii s mojim dovšetkéhosarozumiacim tureckým poradcom pre všetko som trošku zbledol a začal si prezerať ponuku nových starých áut... ak by sa potvrdila chmúrna predpoveď, mal som svoje žihadlo radšej utratiť. Skonzultoval som situáciu s okolím a na veľké potešenie som zistil, že všetci známi majú známych mechanikov. Urobil som si teda finančný prieskum a rozhodol som sa pre Jožiho známeho. No a vtedy sa začalo ródeo...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jožiho známy nie je z Košíc, preto nemôže auto prevziať kedykoľvek, i tak bol však ochotný prevzať ho v deň pracovného pokoja. Keby...keby samozrejme na to nezabudol. Tak nič, príde zajtra ráno... Zajtra ráno však chlapíka nikde..."prepáčte, som zaspal". Hm. Aspoň že bol ochotný merať cestu ku mne do práce po kľúče. Potom bol zase problém sa mu dovolať „musím preparkovať auto" - 40 minút, „musím dať malú do kočiara" - 10 minút. Dozvedel som sa len toľko, že zatiaľ si ešte nemusím kupovať nové auto...a s touto myšlienkou som sa musel uspokojiť na celý víkend. V pondelok som sa dozvedel že auto bude dané do poriadku „snáď zajtra" a že vrátane zaslúženej generálky si vyžiada pár stovák. Hm. Nepotešilo, ale zase vždy menej než nové. Okej, vymeňte to tesnenie (to mi totiž cez telefón poradil turecký poradca).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhý deň však mechanik spochybnil teóriu o tesnení a vyslovil sa za výmenu prasknutého chladiča. A rozvodov. A oleja („Určite bol pred týždňom vymenený olej? Pochybujem, neverím") - dejà vu ako vyšité. Na druhý deň auto nebolo, prišli sme totiž na to, že nefachčí ani ventilátor. Ok, ďalšia stovka. Už na druhý deň auto bude...a vyriešili sme fakticky všetko, okrem toho poondiateho oleja. Ale auto je plne pojazdné, môžem sa poň zastaviť. Štyri stovky. hm. Domov sme došli ok, super, nič nepípa. Na ďalší deň ideme do práce...všetko ok...žiadna kontrolka nesvieti, super...šľaka, už nesvietia ani svetlá!!! A už kašle aj motor!!! Rýchlo odbočíme na vedľajšiu, naštartujeme, snáď sa to spraví. Hm, nespravilo, už ani motor neštartuje, svetlá nesvietia, nič nefunguje...šľaka aj s Jožim a mechanikom...ešteže najdrahšia reaguje úplne super...práve získala viac bodov než si uvedomuje...rýchlo zapneme blikačky, dáme trojuholník, zavoláme mechanika a cez telefón ho za ucho dotiahneme na miesto činu a postaráme sa o odvoz do roboty. Tak, čo teraz? Mám do Stinkyho investovať ďalšie tri stovky? Ak sa ináč nedá, budem musieť...nepoteší, hoci si to za tie vyše dva roky poctivo odmakal. V práci som odchytil Jožiho a z môjho problému som urobil jeho problém :) Ale nie, žartujem. Každopádne, situácia sa napokon obrátila k lepšiemu.

Happyend - poobede je Stinky hotový (dodnes nabehal pár desiatok kilometrov a je ok, vrátane alternátora čo v onen pamätný deň zlyhal). Mám pojazdné auto, v ktorom bolo okrem motora vymenené snáď všetko. Opäť som sa presvedčil, že som urobil správnu voľbu a aj keď si občas hryziem do jazyka, môžem si gratulovať. Zistil som, že moji kamaráti sú viac než ochotní pomôcť a mám kontakt na niekoľko mechanikov...kdyby něco. No a navyše, sme pripravení (note the plural), až príde príhodný čas, vyraziť k severným susedom, do Malmō, za Michalom, za novými dobrodružstvami.

Peto Spaleny

Peto Spaleny

Bloger 
  • Počet článkov:  101
  •  | 
  • Páči sa:  0x

naco sa mam predstavovat... su este tu na blogu ludia, co nepoznaju petaspaleneho? :)) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu